מדריכי דירוג עורכי דין - BDI ו-Duns 100
אילו מדריכי דירוג ישראלים ישנם?
כשמדברים על מדריכי דירוג ישראליים עבור עורכי דין, מתייחסים לשני מדריכים מובילים – Duns 100 ו-BDI.
מדריכים אלו שראו אור לראשונה ב-2005, הביאו איתם תפיסה חדשנית לשוק: במקום לתת לקהל לנחש מי החברות המובילות בהסתמך על פרסומי יח"צ ושיווק, הן יצרו כלי מדידה מבוסס קריטריונים וניתחו באמצעותו מי באמת משרדי עורכי הדין המובילים בתחומם.
עם ההגשות ל-2025 מדריך Dun's100 יתחיל לדרג גם את המגשרים המובילים בישראל בתחומי משפחה וגירושין.
האם כל משרד עורך דין יכול להגיש מועמדות לדירוג?
ההגשה למדריכי דירוג אפשרית לכל משרד עו"ד, אך לא מדובר בעניין טכני. זו אומנות המשלבת בין אסטרטגיה עסקית, כתיבה שיווקית והבנה בקריטריונים הנבחנים בכל מדריך.
זהו תהליך תובעני שדורש הסתכלות מאקרו ומיקרו על העסק שלך, אבל בסופו יהיה בידך את המסמך עם סיכויי ההתברגות הטובים ביותר עבורך.
מה הערך של הופעה במדריכי הדירוג?
קבלת חותם הדירוג היא האישור הרשמי והאובייקטיבי לתחושה הפנימית שמלווה אותך מיום הקמת העסק – שבנית את אחד ממשרדי עורכי הדין האיכותיים בישראל.
הדירוג יאפשר לך להגיע ללקוחות שמוקירים איכות ומחפשים אותה. הוא יחזק את המוניטין שלך ואת המיתוג העסקי שלך ויפתח אפשרות ליצירת קשרים עסקיים חדשים.
הגשת מועמדות לדירוגים
כמה דברים שכדאי לדעת על הגשה אל דירוגי עורכי דין:
- הגשת המועמדות לדירוגים נפתחת עם פרסום השאלונים באתרי מדריכי הדירוג. השאלונים לעורכי דין מתפרסמים באתרי Dun's100 ו-BDI .
- יש מועד אחרון להגשה. לכל מדריך דירוג מועד אחרון להגשה משלו. עבור דירוגי 2025, המועד האחרון להגשה לדנס 100 הוא 5/11/24, ולהגשה ל-BDI הוא 28/11/24. תוצאות הדירוגים מתפרסמות בסביבות מרץ.
- אפשר (ורצוי) להגיש ליותר מתחום אחד. משרדים בעלי הישגים משמעותיים בתחומים שונים יכולים להגיש מועמדות למספר תחומים שונים. למעשה, התחרות בכל תחום שונה ולכן הגשה למספר תחומים יכולה להגדיל את הסיכוי שלך להכנס למדריכים השונים.
- מילוי השאלונים לוקח זמן ודורש מחשבה. השאלונים צריכים לשקף לא רק את העשייה אלא גם את הפוטנציאל שלך כמשרד. כדי להצליח לשקף זאת, הכתיבה למדריכי הדירוג צריכה להיות כתיבה שיווקית ולא כתיבה טכנית או משפטית. הדרך היחידה שבה אנליסטים של מדריכי דירוג יכולים לדעת עד כמה תיק מורכב, חדשני או גדול, היא באמצעות התיאור שלו בשאלונים. משרדים שאינם מצליחים להעביר את תמצית התיקים כיאות, או בוחרים בתיקים לא נכונים, אינם נכנסים לדירוג Duns100 או BDI, או זוכים בדירוג נמוך מהמגיע להם.
- לאיזה Tier אני שייך? בדירוגים יש חלוקה בין המשרדים המובילים, בולטים וידועים. ב-Tier ה"מובילים" נמצאים "התותחים הכבדים" של התחום: משרדי עורכי הדין שמחזיקים בתיקים, במחלקות ובלקוחות הגדולים בתחום. Tier ה"בולטים" כולל את משרדי הבוטיק או את אלו שמחזיקים שחקני מפתח בתחום. Tier ה"ידועים" כולל משרדים שעשו לעצמם שם בתחום וזכו לפרסום כמשרד בוטיק קטן, כיוצרי הלכות, כמשרד בצמיחה או כמשרד שיודע כיצד ליצור באזז תקשורתי.
- מה מדריכי הדירוג מחפשים? המיקוד של דנס ושל BDI אינו זהה. לכל מדריך דירוג יש דגשים משלו לגבי מי ראוי להכנס לדירוגים ולאיזה Tier. לא נדיר לראות שמשרד עורכי דין מצליח להכנס ל-BDI אך אינו עובר את הסף עבור דנס. עם זאת, חשוב להבין שסיכויי הדירוג קלושים אם המשרד אינו מוכר בקרב עמיתיו, אין על שמו הלכות משמעותיות ופרסומים והיקפי הפעילות שלו אינם משמעותיים.
- המידע שנמסר למדריכי הדירוג חסוי. לצורך הדירוג נדרש פירוט על תיקים, לקוחות וסכומי כסף שנדונים או ניתנו ללקוח ולמשרד. זהו מידע רגיש, אך חיוני לצורך הדירוג. מדריכי הדירוג מתחייבים כי המידע הנמסר להם חסוי ולא יפורסם ובמקרים בהם מדובר בתיקים רגישים, ניתן לבקש כי לא ייווצר קשר עם הלקוח.
הגשה לדירוגים בשיטת סוני גרטל
לכאורה הגשה למדריכי דירוג היא עניין פשוט – מורידים את הקובץ ושולחים. אבל אם המשרד שלך הוא לא מהמשרדים הגדולים בתחום, הסיכוי שלך להתקבל באמצעות מילוי הקובץ כלשונו, קטן מאד.
מנגד, אם כבר הגעת למצב שבו שקלת לגשת למדריכי הדירוג, כנראה שיש לך משהו ייחודי להציע: תקדימים או מקרים בעלי פרופיל גבוה, שיטה מעניינת שפיתחת, לקוחות ראויים לציון, או היקף פעילות מרשים. כל אלו עשויים להכניס אותך למדריך הדירוג אם יוצגו נכון.
בתהליך העבודה המשותף אזהה את התיקים שיגדילו את סיכוי הכניסה שלך, אכתוב את תיאורם באופן שיווקי, משכנע ותואם לרוח מדריך הדירוג, ואכין עבורך את הקובץ להגשה. אם זהו הניסיון הראשון שלך להגשה למדריכים השונים, אכין אותך לקראת הפגישה במשרדי חברות הדירוג ולקראת הפגישה עם הנציגים.
אילו יתרונות יש לכניסה לדירוגים?
לכניסה למדריכי דירוג אלו יש יתרונות משמעותיים עבורך כעסק:
- הכרה אובייקטיבית בך כחוד החנית של תחומך. בעלי עסקים רבים מגדירים את הערכים של מקצוענות ומובילות בחזון שלהם, מעטים יכולים להתגאות בחותמת חיצונית המאשרת שהם באמת מובילים בתחומם.
- "תו איכות" ללקוחות. אנחנו יודעים שבתור צרכנים כולנו צריכים "הוכחות חברתיות" (social proof) כדי להרגיש בטוחים בהחלטה שלנו. לא ניתן לרכוש את חותם האיכות שניתן על ידי duns 100 ו-BDI מבלי להיות מדורג בהם, ולכן הוא הוכחה חברתית נחשקת עבור לקוחות.
- מוניטין וסמל סטטוס. לקוחות מוכנים לשלם מחירים גבוהים יותר למשרדים מדורגים, והדירוגים מושכים לקוחות נחשקים יותר.
- פתיחת אפשרויות למיזוגים. כניסה למדריכי הדירוג כמשרד קטן מעוררת את העניין של משרדים גדולים או משרדים המחפשים אפשרויות מיזוג, ומביאה לעיתים הצעות עסקיות מעניינות.
- חשיפה תקשורתית ומינגלינג עם הטובים בתחומך. אין חובה לרכוש את חבילת הפרסום, אבל שווה לשקול זאת. ל-Duns100 יש זירות תוכן ב-N12 וכלכליסט, ומגוון פלטפורמות הכוללות כתבות, וידיאו, פודקאסטים ופורומים לפי תחומים משפטיים בהם נפגשים בכירי הענף לשיח על הנושאים החמים בו.
ניפוץ מיתוסים על דירוגים
צריך לשלם לחברות הדירוג כדי להתקבל
ישנה אמונה רווחת אך מוטעית לפיה הכניסה למדריכי הדירוג נקנית בכסף. כדאי לדעת כי הכניסה לדירוגים אינה מותנית בתשלום ולמעשה לא ניתן לקנות מקום בדירוגים. מה שכן ניתן לרכישה הוא פרופיל מדף הדירוג באתרי Dun's 100 ו-BDI במקרה שהתקבלתם לדירוג. רכישת הפרופיל מקנה גם את הזכות להשתמש בלוגו ובאמצעי המיתוג.
בשנים האחרונות צצו מדריכים שלכאורה מדרגים את עורכי הדין הטובים בתחומם ובפועל מיועדים למי שמוכן לשלם עבור התואר. חשוב לעמוד על ההבדל בין דירוגים אלו לבין המדריכים האובייקטיבים והוותיקים כדוגמת Dun's100 ו-BDI Code, בעיקר באופן בו הם נתפסים בעיניי לקוחות פוטנציאליים וקולגות.
רק משרדים גדולים נכנסים לדירוגים
ברוב הקטגוריות יש חלוקה לקטגוריות שנועדה להפריד בין משרדים גדולים לבין משרדים בינוניים וקטנים ולתת צ'אנס למשרדי בוטיק להופיע בדירוג. לקוחות רוצים משרדי בוטיק שמתמחים בתחום מסוים ולכן לא הגיוני מצד מדריכים אלו לא לשבץ משרדים קטנים שמובילים בתחומם. גודל המשרד הוא לא פקטור לדירוג.
אם התחום שלי לא מופיע, לא שווה לי לגשת לדירוג
בכל שנה נפתחים במדריכי הדירוג המובילים מספר תחומים נוספים בהתאם להיקף הפעילות בהם. אם יש לך תחום רווחי במיוחד, אפשר לפנות למדריכי הדירוג ולהציע לפתוח קטגוריה ייעודית עבורו. כדאי לדעת מתי ואיך נכון לעשות זאת כדי להגדיל את הסיכוי לפתיחת התחום.
כך למשל, בשנת 2024 Duns100 פותח לראשונה תחום דירוג ייעודי עבור עורכי דין ביטוח לאומי.
אולי יעניין אותך לקרוא גם על:
הבדלים בין חותמי מדריכי דירוג שונים
בשנים האחרונות יש אינפלציה של חותמי דירוג באתרי עורכי דין. מה ההבדל בין סוגי החותמים השונים ואיך מבדילים ביניהם?